SIARAN LANGSUNG: PAKEJ REMAJA KELUARGA MALAYSIA (DIGI)

Aktiviti terkini | 20 November 2021

Tempat Aktiviti:
Pusat Ekonomi Digital (PEDi) Lembah Bujang

Ringkasan Aktiviti:
Perkongsian ini disiarkan secara langsung melalui “Facebook Page” PEDi Lembah Bujang di mana Penolong Pengurus berkongsi berkenaan tajuk “Pakej Remaja Keluarga Malaysia” yang ditawarkan oleh Digi kepada pengguna digi berumur 21 tahun ke bawah.


Tujuan :
• Tujuan perkongsian “ICT Training” ini adalah untuk memberi info kepada penduduk setempat termasuklah golongan ibu-bapa dan remaja dibawah umur 21 tahun tentang pakej yang ditawarkan oleh digi kepada pengguna digi dikalangan remaja.


Butir-butir Berkaitan Dengan Aktiviti:
• 02:11 petang: Video Tutorial dimulakan
• 02:13 petang: Video Tutorial ditamatkan


Kelebihan Aktiviti :
• Memberi kemudahan kepada para pelajar untuk mengakses internet dan menyelesaikan tugas mereka menggunakan internet yang diberikan tanpa gangguan.
• Pakej Remaja Keluarga Malaysia yang di tawarkan oleh digi ini memberi kelebihan kepada pengguna digi terutamanya golongan remaja bagi mengakses internet tanpa had. Pakej ini menawarkan internet sebanyak 20GB untuk 3 bulan dan 1GB percuma boleh ditebus setiap hari selama 3 bulan penggunaan. Pakej ini boleh didapati dengan harga RM30 sahaja untuk 20GB. Mereka yang sudah tebus boleh mengakses internet tanpa had. Hal ini dapat mengurangkan masalah pelajar terutama mereka yang perlu menyertai kelas secara atas talian.


Berikut adalah gambar sepanjang aktiviti dijalankan :